niedziela, 26 kwietnia 2015

Kultura 2.0: Game studies - wprowadzenie

W ramach bloku Kultura 2.0 na Wydziale Polonistyki UJ pojawił się przedmiot - Game studies. Nie myśląc długo zarejestrowałem się na przedmiot i oto macie przed sobą jedną z form zaliczenia - blog z zagadnieniami z zajęć. 
Przedmiot ten niewątpliwie przyda się przy moich pracach językoznawczych o grach komputerowych, ponieważ mimo dużego wsparcia pracowników naukowych zajmujących się polszczyzną, mam dość ubogie zaplecze ludologiczne, które również jest ważne przy tego typu badaniach. 



Zajęcia prowadzi pani mgr Magdalena Cielecka, którą możecie znaleźć między innymi na yt:


Mimo, że filmiki powstały jak na razie 3, możemy się z nich dowiedzieć o wielu ciekawych tezach i teoriach. Po cichu liczę, że seria zostanie kontynuowana. No, ale ja sam mam na sumieniu ponad roczne porzucenie bloga, tym samym nie mam prawa narzekać. Co więcej pani Magda jest producentem firmy Artifex Mundi, więc wiedzę praktyczną czerpie z pierwszej ręki. 


Zajęcia mają interesujący charakter, gdyż prócz formy dyskusyjnej, dużą ich część  zajmuje wspólne granie w omawiane przez nas produkcje. Dzięki temu do pewnych wniosków możemy dojść intuicyjnie, bez wcześniejszego przygotowania, daje to ciekawe rezultaty. 

Co do wyglądu notek, to powinny mieć one ok. 1800 znaków, tj. jedną stronę maszynopisu. Nie wiem czy uda mi się o wszystkich interesujących rzeczach napisać na tak małym formacie, więc biorę pod uwagę tworzenie dwóch notek, jednej skondensowanej z najważniejszymi informacjami, drugiej już z pewnymi przemyśleniami, analizą, elementami intertekstualnymi itp. 

To tyle ode mnie, przepraszam za długą nieobecność i życzę udanej niedzieli.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz